PKO BP i Pekao SA wypłacą odszkodowanie

/uploads/8b/a3/8ba3117213704b3ba57481bacc4f69a7/thumb-Wikimedia-Commons-komunikacja-publiczna.jpg

Oba banki - PKO BP i Pekao, odmówiły swojemu klientowi skorzystania z toalety. Klient wytoczył proces. Jeden z banków zaproponował ugodę i zobowiązał się wypłacić mu 7,5 tys. zł zadośćuczynienia. Drugi - Pekao SA, zdecydował się zdać na wyrok sądu i przegrał. Teraz musi wypłacić panu Józefowi 7,5 tys. zł zadośćuczynienia, przeprosić go i pokryć koszty sądowe.

W październiku 2009, 85-letni Józef Głuchowski, emerytowany inżynier sanitarny i powstaniec warszawski, poprosił o możliwość skorzystania z toalety w dwóch bankach, w których był klientem.

Oba banki mają swoje oddziały tzw. błękitnym wieżowcu przy pl. Bankowym w Warszawie. Pan Józef Głuchowski, czekał ponad godzinę na obsłużenie swojej sprawy w banku. Kiedy poczuł, że musi skorzystać z toalety zapytał o taką możliwość. Odmówiono mu. Kombatant usłyszał, iż nie ma w placówce toalety dla klientów, a do pracowniczej nie może zostać w puszczony.

W końcu, w jednym z banków udostępniono ubikację ale bez działającego oświetlenia. Pan Józef, załatwiając potrzebę w ciemności ubrudził sobie ubranie. Wyszedł, więc z budynku i poszedł pieszo do domu. Wstydził się pojechać tramwajem.

Kombatant pozwał do sądu oba banki. Za straty moralne zażądał 15 tys. zł. Zadośćuczynienia. Powiadomił też o sprawie prokuraturę, sanepid i nadzór budowlany. Zdenerwowany pan Józef, krzyczał iż potrzebuje skorzystać z toalety, lecz zadano mu jedynie pytanie czy jest bezdomnym. 85-letni Józef Głuchowski, sądownie wyraził sprzeciw wobec takiemu traktowaniu klientów.

Sąd przychylił się do zdania i roszczeń pozywającego. Wyrok nakazuje wypłacenie poszkodowanemu wypłacenie mu 7,5 tys. zł zadośćuczynienia i przeproszenie za naruszenie jego godności. Bank Bank Pekao SA ma pokryć także koszty sądowe. PKO BP zdecydowało się na ugodę o podobnych warunkach, ale opłaca połowę kosztów sądowych.

Pan Józef wyraża opinię, że nie pieniądze są tu ważne, lecz sposób odnoszenia się do klienta. W sytuacji w jakiej został postawiony czuł się zlekceważony i upokorzony. Panu Głuchowskiemu zależy aby banki i inne instytucje przestały lekceważyć i być aroganckie w stosunku do zwykłych ludzi. Toaleta nie powinna być traktowana jak coś wstydliwego, ale być miejscem ogólnodostępnym – dodaje.

Dzięki swojej postawie kombatant zrobił coś dobrego dla wszystkich, gdyż oba banki zobowiązały się w swoich placówkach przy pl. Bankowym udostępnić toaletę dla swoich klientów.

Źródło: www.wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/bank-nie-wpuscil-85-latka-do-toalety-zaplaci-odszk,1,5048659,region-wiadomosc.html

©TELVINET 2008. All rights reserved.